De Van Pellicom service

Voor de plaatsing en afwerking van uw schrijnwerk kan u steeds vertrouwen op ons plaatsingsteam. Onze vakmensen hebben een jarenlange ervaring met het plaatsen van ramen en deuren in PVC. Bovendien neemt een geschoold schrijnwerker de werfleiding voor zijn rekening. U kan dus steeds rekenen op een professionele afwerking.

Onze projectleider begeleidt de complexere projecten. Indien nodig kan hij aan een werfvergadering deelnemen en ter plaatse zelfstandig beslissingen nemen. Hij is steeds op de hoogte van alle werven en houdt ook de planning nauwgezet in de gaten. Tijdens de werken kan u steeds met vragen bij hem terecht.

Hoe verloopt zo’n plaatsing?

Na het ondertekenen van de offerte komt een meestergast alle ramen en deuren definitief opmeten. Op basis van die maten gaat alles naar onze eigen productie-eenheid in Bornem. Pas wanneer de bestelde ramen en deuren klaar zijn, wordt er een exact tijdstip afgesproken. Alleen op die manier kunnen we ervoor zorgen dat we gemaakte afspraken kunnen nakomen. De gemiddelde levertermijn bedraagt 8 à 12 weken (opgelet, deze periode is slechts indicatief).

Plaatsing PVC ramen en deuren Van pellicomOp het afgesproken tijdstip komen onze plaatsers uw ramen en deuren plaatsen. De laatste dag wordt alles netjes afgewerkt. Ontbreekt er nog iets? Dan kunt u steeds een beroep doen op onze smetloze na-service!

En bij een renovatie…?

Bij een renovatie wordt het oude schrijnwerk eerst uitgebroken. Tenzij iets anders is afgesproken, worden de oude ramen en deuren meegenomen. Zo hoeft u zich geen zorgen te maken over waar te blijven met de oude ramen en deuren, Van pellicom staat hiervoor in! Er wordt steeds in fasen gewerkt, zodat u niet hoeft te vrezen dat u zonder ramen en deuren de nacht moet doorbrengen. Op het einde van de werkdag wordt er immers steeds voor een ‘dichte’ situatie gezorgd.

Bij renovatie komt er steeds stof en vuil vrij. Onze vakmensen hebben de ervaring om dit tot een minimum te beperken, maar het kan nooit kwaad om meubels etc. in de omgeving van de te vervangen ramen en deuren wat af te schermen…

Naservice PVC ramen en deuren

Kwaliteit leveren kan alleen maar met een degelijke na-service. Daarom kan u ook achteraf terecht bij de vakmensen van Van pellicom voor reparaties of onderhoud. We komen graag terug bij u langs als dat nodig is. Bovendien hebt u een uitgebreide garantie op glas en profielen!

Wenst u nog meer informatie over ramen en deuren plaatsen? Neem dan zeker contact met ons op, we helpen u graag verder!

jaar expertise, knowhow & ervaring

Onze producten zijn 100% Belgisch

3 toonzalen in België

Kwaliteit is ons belangrijkste kenmerk

Garanties

Hieronder vindt u de garantievoorwaarden die van toepassing zijn op geleverde diensten en producten door Van pellicom. Hebt u nog vragen? Dan kan u ons steeds contacteren, we staan u graag ten dienst!

PVC: ramen en deurprofielen

  • 10 jaar garantie op de kwaliteit van het basismateriaal
  • 10 jaar garantie op kleurvastheid
  • 10 jaar garantie op vormvastheid in zoverre de gangbare normen niet worden overschreden

HANG- EN SLUITWERK

  • 2 jaar garantie op eigenschappen, functionaliteit en vormgeving.

WERKUREN & VERPLAATSINGSKOSTEN

  • Garanties hebben enkel betrekking op materiaal en nooit op werkuren en verplaatsingskosten.
  • Werkuren en verplaatsingskosten zullen, indien het een garantiegeval betreft, echter niet worden aangerekend tot 12 maanden na oplevering.

KLACHTEN EN MELDINGEN

Klachten die vermoed worden voort te spruiten vanuit (plaatsing van) het schrijnwerk van Van pellicom NV. (bv. vochtaftekening aan binnenzijde gebouw in nabijheid van raamconstructie), worden als volgt behandeld:

Het is aan te raden de juiste diagnose te stellen (of laten stellen door vb. architect) tot bepaling van de oorzaak van het zich voordoende euvel. Wij zijn steeds bereid de nodige vaststellingen te doen en desgevallend onze verantwoordelijkheid te nemen. Indien de oorzaak echter niet bij onszelf ligt, zullen de kosten die gemaakt zijn tot onderzoek verrekend worden, met een minimum van €60 (excl. BTW).

> Download de garantievoorwaarden in PDF-formaat

Wenst u toch nog meer informatie of zit u nog met vragen? Aarzel niet ons te contacteren, we helpen u graag verder!

ROLLUIKEN

  • Geen garantie op “uitwaaien” van rolluiken. Om het risico hierop te beperken raden wij aan om minstens vanaf een breedte van 3000mm over te schakelen van pvc lamellen naar aluminium lamellen.
  • 2 jaar garantie op rolluikmotoren.

VLIEGENRAMEN, VLIEGEN(SCHUIF)DEUREN

  • Deze worden technisch beschouwd als “loshangende” elementen aan een woning en vallen derhalve buiten garantie.

BEGLAZING

  • 10 jaar garantie vanaf fabricatiedatum
  • Glasbreuk / thermische breuk: geen garantie
  • Condens: enkel garantie voor condensatie in de beglazing
  • Fabricagefouten: bij controle op gebreken is de mate van doorzicht doorslaggevend, dwz de waarneming van de achtergrond en niet het aanzicht van het oppervlak. Daarbij mogen de afgekeurde delen niet speciaal worden gemarkeerd. De test van de beglazingseenheden dient te worden uitgevoerd op een afstand van circa 3 meter van het te beoordelen oppervlak. Testen vinden plaats bij diffuus daglicht, bvb een bewolkte lucht zonder direct zonlicht of kunstlicht.
  • Voor de beoordeling van beglazing naar garantie toe, worden de criteria gehanteerd die door de glasindustrie zijn opgelegd. Deze zijn terug te vinden op www.vgi-fiv.be onder de rubriek “publicaties” en klikken op “uitzicht van transparante beglazing voor gebouwen”.

BESCHADIGINGEN & FUNCTIONALITEIT

  • Er wordt geen garantie toegestaan op beschadigingen, het slecht functioneren van onderdelen en andere zich voordoende mankementen, waarvan er geen directe oorzaak of schuld bij Van pellicom ligt. Bijvoorbeeld:
    • slecht functioneren van deuren doordat de tochtborstel dicht zit met chappe, mortel, e.d.
    • slecht functionerende sluitingen als gevolg van vervuiling
    • slecht functioneren van ramen/deuren als gevolg van onachtzaam gebruik door andere partijen
    • beschadigingen door onachtzaam omgaan met het materiaal bij het uitvoeren van andere werken (slijpinslag, krassen, deuken, e.d.)
  • Het is daarom aangewezen een controle uit te voeren vlak na de door ons uitgevoerde werken en eventuele opmerkingen onmiddellijk schriftelijk mee te delen.
  • Er wordt geen garantie toegestaan op beschadigingen, het slecht functioneren van onderdelen en andere zich voordoende mankementen als gevolg van extreme (weers)omstandigheden zonder dat er oorzakelijke en aantoonbare fouten zijn in ons schrijnwerk.