Service & Garantie

Onze service

De plaatsing en afwerking van je schrijnwerk gebeurt door ons eigen plaatsingsteam. Onze vakmensen beschikken allemaal over jarenlange ervaring met het plaatsen van ramen en deuren. Eventuele werfleiding is op zijn beurt dan weer altijd voor de rekening van een vakkundig opgeleide schrijnwerker. De professionele afwerking van je project is dus altijd gegarandeerd.

Complexe projecten worden opgevolgd door een speciaal daarvoor aangestelde projectleider. Die kan trouwens ook deelnemen aan werfvergaderingen en eventuele belangrijke knopen doorhakken over de manier van uitvoering. De projectleider is altijd op de hoogte van alle werven en houdt ook de planning nauwgezet in de gaten. De projectleider is een handig aanspreekpunt voor al je vragen.

Hoe verloopt zo'n plaatsing?

Na het ondertekenen van de offerte komt één van onze specialisten alle ramen en deuren definitief opmeten. Die gegevens komen vervolgens terecht in ons hoofdkanoor in Bornem. Wanneer de bestelde ramen en deuren klaar zijn, spreken we samen het leveringstijdstip af. Op dat moment komt ons team je ramen en deuren plaatsen. Heb je na afloop nog iets anders nodig? Dank kun je altijd een beroep doen op onze smetteloze dienst na verkoop!

Wat gebeurt er bij een renovatie?

Bij een renovatie breken we eerst het oude schrijnwerk uit. We kunnen ook eenvoudig je oude ramen en deuren meenemen, zodat we je werk besparen. We werken altijd in fases, die we strikt naleven. Zo verzekeren we je ervan dat je nooit de nacht moet doorbrengen zonder ramen of deuren!

De naservice

We garanderen onze kwaliteit door onze dienst na verkoop of aftersales. Ook na de plaatsing kun je terecht bij onze vakmensen voor eventueel onderhoud of reparaties. Een vakman nodig? We staan voor je klaar! Bovendien bieden we een uitgebreide garantie op ons glas en op onze profielen.

Garantie

Hieronder vindt u de garantievoorwaarden die van toepassing zijn op geleverde diensten en producten door Van pellicom. Hebt u nog vragen? Dan kan u ons steeds contacteren, we staan u graag ten dienst!

PVC: ramen en deurprofielen

  • 5 jaar garantie op de kwaliteit van het basismateriaal
  • 5 jaar garantie op kleurvastheid
  • 5 jaar garantie op vormvastheid in zoverre de gangbare normen niet worden overschreden

Rolluiken

  • Geen garantie op “uitwaaien” van rolluiken. Om het risico hierop te beperken raden wij aan om minstens vanaf een breedte van 3000mm over te schakelen van pvc lamellen naar aluminium lamellen.
  • 2 jaar garantie op rolluikmotoren.

Hang- en sluitwerk

2 jaar garantie op eigenschappen, functionaliteit en vormgeving

VLIEGENRAMEN, VLIEGEN(SCHUIF)DEUREN

Deze worden technisch beschouwd als “loshangende” elementen aan een woning en vallen derhalve buiten garantie.

Beglazing

  • 10 jaar garantie vanaf fabricatiedatum
  • Glasbreuk / thermische breuk: geen garantie
  • Condens: enkel garantie voor condensatie in de beglazing
  • Fabricagefouten: bij controle op gebreken is de mate van doorzicht doorslaggevend, dwz de waarneming van de achtergrond en niet het aanzicht van het oppervlak. Daarbij mogen de afgekeurde delen niet speciaal worden gemarkeerd. De test van de beglazingseenheden dient te worden uitgevoerd op een afstand van circa 3 meter van het te beoordelen oppervlak. Testen vinden plaats bij diffuus daglicht, bvb een bewolkte lucht zonder direct zonlicht of kunstlicht.
  • Voor de beoordeling van beglazing naar garantie toe, worden de criteria gehanteerd die door de glasindustrie zijn opgelegd. Deze zijn terug te vinden op www.vgi-fiv.be onder de rubriek “publicaties” en klikken op “uitzicht van transparante beglazing voor gebouwe

Beschadigingen en functionaliteit

  • Er wordt geen garantie toegestaan op beschadigingen, het slecht functioneren van onderdelen en andere zich voordoende mankementen, waarvan er geen directe oorzaak of schuld bij Van pellicom ligt. Bijvoorbeeld:
    • slecht functioneren van deuren doordat de tochtborstel dicht zit met chappe, mortel, e.d.
    • slecht functionerende sluitingen als gevolg van vervuiling
    • slecht functioneren van ramen/deuren als gevolg van onachtzaam gebruik door andere partijen
    • beschadigingen door onachtzaam omgaan met het materiaal bij het uitvoeren van andere werken (slijpinslag, krassen, deuken, e.d.)
  • Het is daarom aangewezen een controle uit te voeren vlak na de door ons uitgevoerde werken en eventuele opmerkingen onmiddellijk schriftelijk mee te delen.
  • Er wordt geen garantie toegestaan op beschadigingen, het slecht functioneren van onderdelen en andere zich voordoende mankementen als gevolg van extreme (weers)omstandigheden zonder dat er oorzakelijke en aantoonbare fouten zijn in ons schrijnwerk.